02
اکتبر

درب ضد حریق شیشه ای

درب های ضد حریق شیشه ای همانطور که از اسمشان مشخص است، جنسشان از شیشه می باشد.

و در برابر آتش مقاوم هستند. اما به دلیل جنس شیشه ای آنها، در برابر آتش ایمنی بسیار زیادی ندارند.

همانطور که می دانید درب های ضد حریق در 3 نوع عرصه می شوند:

1_ درب ضد حریق فلزی 2_ درب ضد حریق چوبی 3_ درب ضد حریق شیشه ای

 

درب ضد حریق شیشه خور

 

درب ضد حریق چوبی

 

درب ضد حریق فلزی قرمز رنگ

ما در این مطلب می خواهیم شما را با همه ی مزایا و معایب درب های ضد حریق شیشه خور  آشنا کنیم.

درسته که گفتیم این درب ها ایمنی بسیار زیادی در برابر آتش ندارند. اما اگر بخواهیم درب های ضدحریق شیشه ای را با درب های معمولی مقایسه کنیم. متوجه خواهیم شد درب مقاوم به حریق شیشه خور در برابر آتش و حرارت مقاومت بیشتری می کند. و هرچه مواد به کار رفته در ساخت درب کیفیت خوبی داشته باشد، درب نیز در برابر حریق مقاومت بیشتری خواهد داشت. و مانع گستردگی آتش خواهد شد.

 

موارد تشکیل دهنده درب ضد حریق:

لاستیک نسوز _ پشم سنگ نسوز _ چهار چوب فلزی _ لولاها _ اسکلت تقویتی در داخل لنگه ها _ جک آرامبند _ لنگه درب _ دستگیره درب ضد حریق ( دستگیره تاچ و یا دستگیره اهرمی)

مزایای درب مقاوم به حریق شیشه ای:

از مزایای درب مقاوم به حریق شیشه خور علاوه بر مقاوم بودن در برابر آتش و حرارت، می توان به زیبایی آن نیز اشاره کرد. اکثر مشتریان عزیزی که قصد خرید درب ضد حریق شیشه خور را دارند. دلیل انتخاب آنها بیشتر به دلیل زیبایی و نمای این درب می باشد.

یکی دیگر از مزایای این درب ها این است که ساکنین ساختمان در زمان آتشسوزی، دید کامل به آن سمت درب را دارند. به همین خاطر افراد می توانند با تصمیم گیری درست، راه بی خطر تری را برای فرار انتخاب کنند. و بدون اینکه آسیب جانی ببینند از ساختمان خارج شوند.

نکته: هنگام خروج در زمان حریق و آتشسوزی، حتما درب ضد حریق را ببندید تا آتش و دود به بخش های دیگر ساختمان سرایت نکند.

 

مقاومت در  ضد حریق شیشه خور  در برابر آتش و حرارت چقدر است؟

همانطور که در بالا گفتیم، نسبت به درب های معمولی مقاومت بیشتری دارد. اما نسبت به درب های ضد حریق فلزی، مقاومت کمتری را دارد.

 

درب های ضد حریق شیشه ای در چه مکان هایی نصب می شوند؟

نصب درب ضد حریق شیشه خور در هر مکانی انتخاب مناسبی نیست. چون این نوع درب ها برای مکان هایی مناسب می باشد، که نیاز به بازرسی دقیق و مداوم دارند.

در مراکز تفریحی، ادارات، مجتمع های بزرگ مسکونی و در اکثر بیمارستان ها می توان این درب ها را مشاهده کرد. به طوریکه در 90 درصد درب های ضد حریق شیشه ای (درب ضدحریق شیشه خور) در بیمارستان ها نصب می شوند.

درب های ضد حریق شیشه خور  در اکثر اتاق های سرور و مراکز تولیدی نیز کاربرد بسزایی دارند.

 

در هنگام خرید درب ضد حریق شیشه ای به چه مواردی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید درب ضد حریق شیشه ای باید توجه داشته باشید که شیشه ی به کار رفته در آن دارای استاندارد جهانی مثل UL باشد.

برای ساخت درب ضدحریق شیشه ای، باید برش های مخصوصی به ورق داده شود. به همین دلیل این کار باید با دقت بالایی انجام شود. نصب نوارد دودبند درب نیز باید با دقت بالایی نصب شود.

هر زمانی تصمیم به خرید درب ضد حریق شیشه ای را کردید، حتما فقط از شرکت هایی که دارای تاییدیه آتش نشانی هستند، درب مورد نظر خود را خریداری کنید.

لیدوما درب، یکی از تولید کنندگان درب ضد حریق در ایران می باشد، درب های ضد حریق این شرکت همراه با اصالت کالا تقدیم شما عزیزان می شود.