Embed HTML not available.
09
نوامبر

درب ضد حریق چگونه مورد آزمایش قرار می گیرد؟

تولید کنندگان باید ثابت کنند که درب ضد حریق همان گونه که ادعا می کنند، عمل می کند. که این موضوع توسط یک شرکت ثالث آزمایش به صورت مستقل  انجام می گیرد. برای اثبات مقاومت درب ضد حریق یک نمونه درب باید در تست آتش سوزی واقعی قرار بگیرد. و این موضوع گواهی برای اثبات ادعای سازندگان درب ضد حریق می باشد.در ایران نیز تاییدیه آتش نشانی بسیار حائز اهمیت می باشد. در این جهت شرکت لیدوما از اولین تولید کنندگان داخلی درب ضد حریق و خروج اضطراری می باشد. و دارای تاییدیه سازمان آتش نشانی نیز هست.

شرکت طرح و تدبیر لیدوما پس از کسب 5 سال تجربه در زمینه مشاوره و اخذ تاییدیه از سازمان آتش نشانی و بعد از تحقیق و مطالعه در خصوص انواع درب های ضد حریق خارجی در سال ۱۳۹4 تصمیم به گسترش حیطه کاری خود گرفت. از این رو برآمدیم جهت افزایش اطمینان فنی محصولات خود اقدام به ساخت درب نموده و با اخذ گواهینامه بین المللی efectis era از کشور فرانسه که یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده گواهینامه درب ضد حریق در دنیاست توانستیم تاییدیه مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی را اخذ نماییم. و سپس تاییدیه سازمان آتش نشانی تهران و همچنین تاییدیه سازمان آتشنشانی شیراز و …. را کسب نمودیم. شرکت ما در سال 1397 اقدام به انتقال دو تا از محصولات خود (درب ضد حریق) به کشور ترکیه جهت آزمایش مقاومت در برابر حریق و کسب گواهینامه certificate کرد.در این آزمایش که روی یکی از درب های UL دار ما انجام شد . درب در کوره ی آزمایش ، مقابل آتشی مستقیم به دمایی بیشتر از ۱۱۰۰ درجه قرار گرفت.حاصل نتیجه این آزمایش مقاومت 24۰ دقیقه ای درب ضد حریق ما مقابل آتشی به دمای ۱۱۰۰ درجه شد. و درب دیگر با توجه به عدم نیاز این شرکت به گواهینامه 240 دقیقه ای جهت کاهش هزینه های تست، تست در 120 دقیقه متوقف شد. هرچند که درب دیگر نیز امکان مقاومت 240 دقیقه ای را داشت. ولی با توجه به هزینه های اضافی جهت تست این کار توسط شرکت صورت نپذیرفت.

انجام این آزمایش موفقیت آمیز باعث کسب گواهینامه بین المللی certificate و کسب افتخاری دیگر برای کشور عزیزمان ایران شد.

دامنه مستقیم کاربرد آزمون

در این گزارش جزئیات روشهای ساخت، شرایط آزمون و نتایج به دست آمده برای عناصر ساختاری توصیف شده است.  (مطابق با استاندارد بین المللی EN 1363-1:2012و استاندارد ملی ایران شماره -۱ ۱۲۰۵۵). و در موارد مقتضی مطابق با استاندارد بین المللی EN 1363-2:2012و استاندارد ملی ایران شماره ۱۲۰۵۵-۲مورد آزمون قرار گرفته، ارائه شده است.

هرگونه انحراف از ابعاد، جزئیات ساخت، بارگذاری، شرایط لبه ها و قسمتهای انتهایی، به غیر از آنچه که در دامنه مستقیم کاربرد نتایج این روش آزمون مجاز شناخته شده است. تحت پوشش این گزارش قرار نمیگیرد. به غیر از آنچه که در ادامه توضیح داده میشود، طرح در باید با نمونه آزمایش شده یکسان باشد.

تغییرات تعداد لنگه های در و نوع عملکرد آن مجاز نمی باشد.

 

دانلود فیلم آزمایش درب ضد حریق