راهنمای خرید درب های ضد حریق
08
ژوئن

راهنمای خرید درهای مقاوم در برابر حریق

با توجه به افزایش ساخت و ساز و تراکم جمعیت، رعایت ضوابط ایمنی در ساختمانها به منظور حفاظت از جان و مال شهروندان در برابر حریق و حوادث ضروری بوده و علاوه بر رعایت ضوابط در فاز طراحی، تهیه و استفاده از مصالح و تجهیزات استاندارد و مورد تایید نقش اساسی را در تامین این اهداف ایفا می نماید.

لذا با توجه به ابهامات و شناسایی این تجهیزات، سازمان آتش نشانی تهران خود را مکلف به راهنمایی هرچه بیشتر مالکین، سازندگان و متولیان این امر دانسته و به همین منظور نسبت به تدوین “راهنمای خرید در های مقاوم در برابر حریق” اقدام نموده است.

آشنایی با درهای مقاوم در برابر حریق :

بطور کلی تمامی در ها بعنوان جزئی از عناصر ساختمان بوده است. و وظایف عملکردی متفاوتی را بر عهده دارند. درهای ضدحریق ، جزئی از راه خروج در ساختمان ها محسوب شده و به لحاظ عملکردی با درهای ضد سرقت متفاوت می باشند. اعم وظایف عملکردی آنها عبارتند از:
امکان دسترسی و ارتباط فضاهای داخلی و خارجی به یکدیگر
عبور نور و تبادل هوا
مقاومت و پایداری
ایمنی و امنیت
عایق حرارتی و صوتی

درهای مقاوم در برابر حریق:

چارچوب و یراق آلات آن در برابر حرارت مقاوم بوده و با جداسازی فضاها از یکدیگر به صورت ضدحریق مانع از گسترش حریق و مشکلات ناشی از آن میشود.
این درها می بایست مقاومت کافی مطابق ساختار جانبی خود را داشته باشند.

لذا این در ها نقش بسیار مهمی را در بالا بردن ایمنی مردم و کاهش خسارات حاصل از آتش سوزی ایفا نموده است. و باعث تسهیل در فرار افراد به هنگام حریق می شوند.

نصب درب ضد حریق در چه مکان هایی صورت می گیرد؟

بهره برداری از در مقاوم در برابر حریق در دودبندی پلکان مجتمع های مسکونی و تجاری، اداری، ورزشگاه ها، پالایشگاهها، نیروگاهها، راهروهای ارتباطی بیمارستان، سالنهای همایش، فضاهای تجمعی، فرودگاهها،فضاهای امن ، لابی آسانسورها، اتاق تاسیسات و موتورخانه ، اتاق پمپ آتش نشانی، انبارها و بطورکلی تمام مکانهاییکه امکان حریق و گسترش آن وجود داشته و ایمنی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است ضروری می باشد.

دانلود فایل